Training Intercultural: una habilitat clau en un món global
Image Alt

Training Intercultural

  /  Autoestudio  /  Training Intercultural: una habilitat clau en un món global

Training Intercultural: una habilitat clau en un món global

€0

About this course

Training Intercultural

Descripción

Què és la competència intercultural?

Els processos de globalització no han produït, en la mesura que s’esperava, un anivellament de les diferències culturals. Al contrari: per sota d’una aparent igualtat hi ha diferències culturals que incideixen de manera directa en la comunicació entre persones de cultures diferents.

La competència intercultural és avui un factor clau en la comunicació internacional. 

S’ha demostrat que els coneixements tècnics i lingüístics són insuficients per a una interrelació d’èxit amb representants d’altres cultures.

Comprendre les maneres de pensar i de comunicar-se que són diferents de les pròpies i aprendre a relacionar-se de manera adequada ajuda a millorar la competència comunicativa amb interlocutors de nous entorns culturals i empresarials.

La competència intercultural implica saber comprendre i aprofitar de manera creativa i productiva aquestes diferències, no ignorar-les o simplement superar-les.

Transmetem:

  • Coneixements sobre la teoria intercultural, sobre valors i percepcions.
  • Elements de reflexió sobre la cultura pròpia que ens permetran una aproximació a les dimensions culturals de la nostra manera d’actuar.
  • Informació específica sobre aspectes de la cultura empresarial.

Practiquem:
Situacions crítiques (critical incidents) en simulacions, jocs de rol, estudis de cas.

Objectius:

  • Millorar la interacció i la capacitat comunicativa intercultural.
  • Identificar maneres de treballar i de prendre decisions en diferents entorns culturals.
  • Augmentar la comprensió de la diversitat cultural a la feina.
  • Desenvolupar l’(auto)consciència cultural.
  • Aplicar estratègies per resoldre conflictes interculturals.
  • Reduir els riscos econòmics de les inversions a escala global.

Metodologia

En la comunicació intercultural s’enfronten diferents escales de valor. Els conceptes teòrics ajuden a comprendre i aproximar-se a una sèrie de temes rellevants de la vida quotidiana:

  • Dimensions culturals
  • Veritat absoluta vs. veritat situacional
  • Comunicació directa vs. comunicació indirecta
  • Objectivitat vs. subjectivitat

Critical incidents

En l’anàlisi d’estudis de cas, critical incidents i jocs de rol interculturals, en què se simulen aquestes situacions, es contrasten les diferències culturals. Els estudis de cas es basen en experiències reals de persones a partir de recerques dutes a terme per Humboldt a empreses que operen a escala internacional:

  • Primers contactes
  • Negociacions i reunions
  • Comunicació en l’àmbit públic
  • Jerarquia i processos de treball
  • La vida quotidiana a la destinació (per a expatriats i impatriats)

Blended learning intercultural

Humboldt ha dissenyat un entorn virtual interactiu per al training intercultural.

Característiques de la plataforma intercultural virtual:

  • És un espai que organitza el diàleg i la cooperació
  • Ofereix una estructura clara i fàcil d’utilitzar
  • Desa de manera estructurada tots els treballs fets
  • Col·laboració oberta i en viu
  • Flexibilitat total i optimització del temps

Els participants als training, abans i després del seminari (presencial o en línia), hi poden fer proves, informar-se sobre aspectes rellevants de la teoria intercultural, estudiar casos, analitzar els valors bàsics de la cultura que ens interessa.

Seminaris específics per als països o zones culturals següents:
Xina, Alemanya, EUA, Japó, Canadà, Espanya, el Magreg, Argentina, Rússia. Consulta altres cultures